Kantinetest v.v. Den Bommel 17 maart 2015 Terug

ROTTERDAM – De kantinetest is bezig aan het tweede seizen. Met Le Credit Sportif, het bedrijf dat het geld met een kassasysteem in de clubgebouwen overbodig maakt, wederom als de schatbewaarder van de test. In het eerste seizoen van de beoordeling van kantine dwars door het hele Rijnmond-gebied zegevierde ZBVH. De kantine van de club uit Zuid-Beijerland werd beloond met een 7.6. ZBVH ontvang als winnaar twee kassamodules van Le Credit Sportif plus honderd extra ledenpassen, ter waarde van 3000 euro. Het prijzenpakket wordt voor het seizoen 2014-2015 is door Le Credit Sportif verder uitgebreid. Er zullen weer elke week kantine’s worden beoordeeld en aan het einde van het seizoen een winnaar worden gekroond.

Kantines zijn bijna een fotoboek waard als je belang bij clubs als Den Bommel. De kantine neigt naar een warme huiskamer en voetbalnostalgie in een ruimte. De penningmeester is ook de masseur van de club en de vriendelijke dame achter de bar vervangt haar zieke moeder. Opvallend zijn de koffiebekers met het logo van de club. Heel opvallend van een club waar het verleden nog soms domineert. Amateurvoetbal is in Den Bommel nog gewoon amateurvoetbal. De club doet meet aan de AA Drink doppenactie en heeft de doos bijna gevuld. Druk maken lijkt men zich in Den Bommel. Een oase van gewoon in de soms onecht en vervelend worden wereld van het amateurvoetbal. Geen businessclubruimte. Geen dikke nekken, gewoon voetballen en normaal doen. Daarom schenkt de voorzitter ook gewoon de koffie in. Bijna een aflevering van Toen was geluk heel gewoon.

Lees hier het complete verhaal!

Bron: Regio Rijnmond voetbal