Verslag OHVV D - Den Bommel D 08 december 2014 Terug

6-12-2014 O.H.V.V D1 – Den Bommel D1 0 - 0

Vandaag hadden we een lastige uitwedstrijd voor de boeg. We moesten tegen de koploper en die stonden niet voor niets bovenaan. OHVV heeft een aantal snelle en behendige spelers in huis, die het ons knap lastig maakte. We moesten hard werken om in de wedstrijd te komen, maar dit deden jullie! De eerste grote kans van de wedstrijd was zelfs voor ons. Het was onze aanvoerder Coen die alleen voor de keeper kwam, maar ook deze week had de tegenstander weer een uitstekende keeper in het doel staan. Hij hield het schot tegen, iets wat hij nog meerdere malen zou doen. Onze keeper, Ryan moest ook alert blijven maar OHVV kwam niet veel verder dan wat speldenprikjes. Dit kwam doordat onze achterhoede weer ijzersterk stond te verdedigen. Joël die de laatste weken de vorm te pakken heeft, was vandaag weer lekker aan het combineren met Jorgen, Coen en Nick. Bij 1 zo’n combinatie werd Jorgen vrijgespeeld en zijn schot ging maar net over het doel heen. Vlak voor rust voerde OHVV de druk nog wat op en moesten we even alle zeilen bij zetten om niet op achterstand te komen. Maar ook dit doorstonden jullie, doordat jullie voor iedere meter knokte! Na de rust hetzelfde spelbeeld. OHVV dat iets verzorgder voetbal liet zien en een keihard werkend Den Bommel dat de betere kansen had. Bij een afgeslagen aanval van OHVV kwam Coen in een kansrijke positie terecht. Hij ging alleen op het doel af en schoot, maar met een katachtige reflex hield de keeper hem tegen. Kort hierna had Roy een goede kans, maar weer was de keeper een sta-in-de-weg. Net als in de eerste helft was OHVV wel af en toe gevaarlijk, maar echt tot grote kansen kwamen ze niet. De aanvallers van OHVV werden voortdurend belaagd door Sophie, Roos en Mickey. Luca en Ruben liepen de eventuele gaten dicht en hielden het overzicht. En onze verdedigende middenvelder was vandaag niet te houden. Max ging voorop in de strijd en had vandaag de conditie van een renpaard. Hij zegt wel eens van niet op de training, maar daar trappen we na vandaag natuurlijk niet meer in! We gingen het laatste kwartier in en gingen nu vol in de aanval om de winst binnen te slepen, wat overigens verdiend had geweest. Domper was dat Coen het veld moest verlaten na een stevig blok van de tegenstander. De toegekende vrije trap werd door Jorgen maar net naast geschoten. We bleven druk zetten op OHVV en we hadden ze nu even in de tang. Een aantal corners en kansen was het gevolg. Kansen voor Bas, Roy, Jorgen en Max, maar ze gingen er weer niet in. Want of de keeper had weer een goede redding in huis of de verdediging van OHVV werkte de bal weg. De meegereisde Bommelse fans gooide er nog maar eens een wave uit in het bescheiden stadionnetje van OHVV. Ze kregen vandaag een zeer spannende maar ook leuke wedstrijd voorgeschoteld. Joël had een paar minuten voor tijd de winnende treffer op zijn schoen, maar ook deze werd niet verzilverd. In de laatste minuut moesten we nog oppassen dat we de deksel niet op onze neus kregen want ook OHVV zette nog even aan. Maar de scheidsrechter blies af en zo bleef het 0-0. We moesten genoegen nemen met een punt en uit bij de koploper is dat eigenlijk helemaal niet zo slecht. Komende zaterdag wacht ons de thuiswedstrijd tegen OFB. Door het puntverlies van OHVV zijn zij de nieuwe lijstaanvoerder. Dus we moeten wederom tegen de koploper, genoeg motivatie dus om met dezelfde instelling als vandaag voor de dag te komen. Wij hebben er vertrouwen in!

De technische staf