Verslag OVV F3 - Den Bommel F1 03 december 2014 Terug

OVV-DEN-BOMMEL 21-11-2014
Zaterdag 21-11-2014 stond de uitwedstrijd tegen OVV op het programma. Kim mocht nog niet meedoen, dus moesten we met een 7-tal starten. Er waren geen wissels, dus een goede training voor de conditie. Na een mooie toeristische route door Voorne-Putten, kwamen we precies op tijd aan in Oostvoorne. Astrid en Ivar waren als eerste aanwezig en hadden de kleedkamer snel gevonden. De rest had na een rondleiding door het complex ook de kleedkamer gevonden, zodat we precies op konden beginnen (10:00). Het eerste schot op doel was van Mendy, maar werd gekeerd door de goede keeper van de tegenpartij. Rowen was aanvoerder en opende de score daarna (0-1). Een mooi doelpunt uit een moeilijke hoek. De wedstrijd was toen 2 minuten oud. De spelers van de Den Bommel hadden er zin in. Er werd goed samengespeeld en er werd voor elke bal gewerkt. Dat resulteerde in de 1e helft in veel kansen. Een mooie aanval van Mendy en Jadyn, resulteerde in een mooi schot van Jadyn, maar deze werd tegengehouden door de keeper. Daarna een mooi voorzet van Tristan op Mendy, zij twijfelde niet en schoot de 0-2 binnen. 2 minuten later een kans voor Jadyn, zij schoot mooi de bal binnen 0-3. Daarna nog een mooi schot van Tristan, maar deze kwam terecht in de handen van de keeper, een mooie vangbal. Achterin had Sven en Jimmy het ook nog aardig druk. Vooral Jimmy heeft veel ballen veroverd en doorgegeven aan de aanvallers van Den Bommel. 5 minuten voor de rust gaf Rowen een mooie steekbal op Mendy. Deze bal kwam op de een of andere manier via het achterhoofd van Tristan bij Mendy terecht en zo kon zij de 0-4 binnenschieten. Vlak voor rust was Sven mee naar voren gegaan en maakt direct de 0-5. Na rust ging het wat moeilijker. De tegenstander had een keeperswissel gedaan. De goed spelende keeper kon ook goed ballen tegenhouden in het veld. Daarom ging het wat gelijker op in de 2e helft. Den Bommel had wel de betere kansen. Ivar moest nog 2 reddingen verrichten om zijn doel leeg te houden. Er werd nog steeds goed overgespeeld en er was nog een gevaarlijke hoekschop. Tristan schoot net over uit een goede genomen hoekschop van Jadyn. Daarna ging het spel over en weer maar zonder doelpunten. Jadyn ging 10 minuten voor het einde in doel staan, omdat ze last kreeg van haar spieren. Ivar ging om het middenveld voetballen, samen met Jimmy en Mendy. Door de wissel leek Den Bommel even in de war, wat resulteerde in het tegendoelpunt van OVV. Rowen zakte daarna wat naar achteren, zodat Sven iets naar voren kon gaan. Dat resulteerde direct in een goede voorzet van Sven op Tristan en hij maakte de 1-6. De laatste aanval was van Mendy en Tristan. De laatste schoorde de 7-1, wat ook de einduitslag was. Weer een goede wedstrijd door strijd en goed samenspel. Volgende week een bekerwedstrijd thuis tegen SSS.