Verslag FIOS D - Den Bommel D 08 november 2014 Terug

08-11-2014 FIOS D - Den Bommel D 0-3
Na vorige week een kansloze nederlaag geleden te hebben tegen de buren van SNS, moesten we vandaag tegen onze andere buren uit Achthuizen. FIOS die we in het bekertoernooi ook al tegen waren gekomen en waar we toen onnodig met 0-2 van hadden verloren. We hadden dus wat recht te zetten vandaag. Dit hadden jullie goed begrepen, want vanaf minuut 1 lieten jullie zien dat de drie punten mee naar Den Bommel moesten. Met Jorgen en Roy voorin en aanvoerder Coen vlak daar achter werd meteen de aanval gezocht. We waren meteen gevaarlijk met voorzetten van de rechtse kant, alleen de voorzetten miste nog de juiste zuiverheid. Het spel ging lekker heen en weer, want FIOS heeft ook een leuke voetballende ploeg. Alleen achterin stond het vandaag zeer goed met Luca en Ruben als laatste blok. Bas en Nick op de backposities, er was dus haast geen doorkomen aan voor de FIOS-aanvallers. Max die als verdedigende middenvelder speelde, stofzuigerde alle ballen op om ze vervolgens bij de voorhoede in te leveren. In de achtste minuut belande zo’n bal op rechts waar Coen werd weggestuurd. Jorgen die altijd een neusje voor de goal heeft stond op de juiste positie om de voorzet af te ronden 0-1! Jorgen die eerste helft uitstekend speelde zorgde ook voor de 0-2, met een mooi schot. Het hele elftal speelde overigens uitstekend. Er werd hard gewerkt en er werd weinig “gezeurd”. Het wil bij ons wel eens andersom zijn, maar vandaag was het echt genieten voor ons langs de lijn. Na de 0-2 kwam Stefan, Roos en Carmen in het veld. Joël, Roy en Mickey konden nu effe bijkomen van het stormachtige eerste kwartier. De posities werden moeiteloos overgenomen, want we bleven goed voetballen. De 0-3 viel in minuut 22 uit een corner. Het was Coen die hem met zijn rug binnen werkte. FIOS wist niet wat hun overkwam, maar ze gaven de moed nog niet op. Omdat ze de verdediging niet konden passeren gingen ze het nu van afstand proberen. Maar Ryan hield zijn doel schoon en zo gingen met een riante voorsprong rusten. FIOS zou in de tweede helft nu met de wind in rug gaan komen. We moesten dus weer net zo scherp beginnen als in de eerste. We kwamen wat onder druk te staan, maar gaven vrijwel geen kansen weg. De grootste kans was zelfs voor ons. Uit een voorzet kwam Carmen net een teenlengte te kort om de 0-4 in te tikken. Ook Nick was nog gevaarlijk maar er werd niet meer gescoord. Zo was vandaag de basis gelegd in de eerste helft met een hard werkend en uitstekend spelend Den Bommel en konden we het in de tweede helft vrij gemakkelijk uitspelen. Een dik verdiende overwinning die na de wedstrijd nog meer glans kreeg, doordat we van FIOS de blauwe kaart kregen uitgereikt voor zeer sportief gedrag!!!

Een trotse technische staf.