Den Bommel E - Hellevoetsluis E3 04 november 2014 Terug

01-11-14 Den Bommel E - Hellevoetsluis E3  0-11
Op deze prachtige novembermorgen stond de eerste wedstrijd in de nieuwe competitie op het programma. In de bekerronde waren we keurig in de middenmoot geëindigd. Onder recordtemperaturen van 15 á 16 graden trapten we om 10.45 uur af. We misten vandaag de zieke Fleur en Indy. Roan was de aanvoerder van de dag en hij droeg de band met trots.
We speelden 8 tegen 8, dus we hadden 2 wissels.
Scheidsrechter Huib blies op zn fluit en vanaf dat moment kon Den Bommel vol in de verdediging.
Hellevoetsluis trok veel en goed ten aanval en we konden er weinig tegenin brengen. We hielden weinig ballen vast, er waren veel slechte passes en veel spelers liepen op de verkeerde plekken op het veld. Gevolg : al snel 0-2 achter en dan had Lukas tussendoor nog 3 prachtige safes verricht, anders had het na 5 min. al 0-5 geweest. Ook de Bommelse verdediging kon af en toe nog wat tegenhouden, maar het verschil was erg groot.
Overigens moest Daniek na 1 min. al het veld uit, doordat zijn zool van zn voetbalschoen los liet, dat was eigenlijk het hoogtepunt van de eerste helft !
Veel meer hoogtepunten vielen niet te noteren, sterker nog, de 0-3, 0-4 en 0-5 vielen ook al rap.
Na een minuutje of 20 kregen we de eerste kans, toen Daniek op doel schoot, maar de keeper redde.
Tony miste de rebound. Even later kreeg Bodhi nog een kansje, na een goede actie van Hidde.
Maar ook deze ging er niet in, dus we gingen rusten met een 0-5 achterstand.
Na de rust bleef het spelbeeld het zelfde, DB oogde machteloos en H.sluis had het vrij makkelijk.
Lukas had een goede redding in huis, maar was even later kansloos bij een kopbal. Na een corner lag de 0-7 erin en een eigen goal van DB betekende de 0-8. Ook de 0-9 volgde snel, dus een nederlaag met dubbele cijfers lag op de loer. Daniek probeerde met een schot wat terug te doen, maar via de keeper en de binnenkant v.d. paal ging de bal eruit. In de counter maakte Hellevoet de 0-10.
Nadat Lukas 3 ballen knap had gered, was nr. 4 wel raak, 0-11. Daniek schoot nog een keer voorlangs en Tony schoot nog op de paal, dus de Bommelse eer werd niet gered. Lukas nog een keer knap en toen zat de wedstrijd erop.
Al met al een zeer teleurstellende wedstrijd van Bommelse kant en hopelijk zien we zaterdag een beter Den Bommel aan de aftrap bij Oud-Beijerland.