Rockanje E2 -Den Bommel E2 04 april 2016 Terug

Rockanje E2G- VVDB E2, zaterdag 2 april 2016.
Twee weken nadat we thuis van Rockanje hadden verloren, stond de return op het programma. Rockanje is de koploper, dus we wisten dat het lastig ging worden. Daley deed weer met ons mee, Jadyn was afwezig door haar knieblessure. Indy stond op de goal en was aanvoerder, met voor haar Roy, Kim en Tony. Hidde en Mendy stonden op het middenveld en Collin in de spits. Roan en Daley begonnen als wissel. Om 09.00 uur werd er afgetrapt op het kunstgras. DB begon sterk en Collin opende bijna de score. Daarna kreeg Rockanje 2 kansen, maar Indy hoefde nog niet in actie te komen. Daarna een Bommelse aanval en zowaar maakte Collin de 0-1, nadat Mendy hard op doel had geschoten en de bal via de keeper terug kwam. Was er een verrassing in de maak ?
Het antwoord kwam snel, Rockanje maakte 1-1, 2-1 en 3-1 in vrij korte tijd. DB bleef gelukkig meer goals bespaard in de ze fase. En na 10 loodzware minuten kwam DB weer wat terug in de wedstrijd. Indy ramde de uittrappen ver naar voren, waar een paar prachtige balaannames van Collin te zien waren. Na een mooi steekpassje van Mendy kwam Collin een teenlengte te kort voor een goal.
Kim maakte gewoon een sliding op kunstgras, Indy ranselde een hoge bal uit de goal en Roy redde even later op de lijn.
Collin maakte een mooie panna aan de zijlijn, hij speelde daarna nog een mannetje uit, maar hij strandde op de paal van het grote doel, wat niet meegaf ;>)
Indy redde nog een keer prima met haar voet. Maar even later was ze kansloos toen de Bommelse verdediging helemaal uit elkaar gespeeld werd en de 4-1 in het net lag. Onder het motto “vrouwen en kinderen eerst” roeide Roan een gevaarlijke bal weg richting Tinte en zo haalden we met 4-1 de rust. In de rust erop gehamerd dat we maar moesten denken dat we moesten gaan spelen alsof het 0-0 was en dus vol erop moesten gaan. Ook de uitspraak “als we nog winnen gaan we naar de Mac” bracht een opmerkelijke 2e helft voort ! Roan kreeg de taak om de gevaarlijkste speelster van Rockanje (met paardenstaart) te volgen, waar ze ook ging en dit nam hij heel goed en letterlijk op. DB kreeg gelijk na de rust een grote kans toen Collin op de keeper afging, maar de bal stuiterde net te ver van zijn voet af. Jammer want ook Tony kwam goed mee op en hij stond helemaal vrij.
Maar DB ging door, Kim verdedigde goed met een sliding, speelde naar Roy, die Tony aanspeelde.
Die passte op Daley en die vond Collin die net voorlangs het doel schoot. Een prachtige actie van heel de ploeg ! Tikkie-Takkie ;>). Indy moest weer aan de bak en ze redde mooi op een doelpoging van de dame met paardenstaart. DB kwam eruit en kreeg een corner. Collin slingerde hem voor, de bal werd half weggewerkt en Daley nam hem ineens op de pantoffel, 4-2. Een minuutje later lag ook ineens de 4-3 erin toen Collin raak knalde. En weer even later moest de keeper redding brengen op een schot van Collin. DB was los. Uit een voorzet van Daley knikte Collin bijna de gelijkmaker binnen.
Aan de andere kant was mevr. Paardenstaart weer gevaarlijk, haar schot ging via Indy op de paal.
Wat was het spannend, het publiek moedigde beide ploegen aan, die beide vol voor de overwinning gingen. Collin schoot recht op de keeper en even later deed Daley hetzelfde én hij schoot nog op de paal.
Mendy lostte de moegestreden Roan af en ging spelen op paardenstaart om het haar zo moeilijk mogelijk te maken. Roy maakte een goede sliding op het kunstgras en Tony liep van voor naar achter.
Indy zag een schot net naast gaan en ze pakte even later een schot.
1 goaltje had DB nodig, maar na 4 a 5 pogingen viel de goal helaas aan de andere kant. Indy was kansloos op een keihard schot, 5-3.
Daley waagde nog een schotpoging, maar die bal kwam in Oostvoorne terecht. Na een mooie pass van Hidde kwam Daley nog een keer in kansrijke positie, maar de pijp was leeg en ook dit schot ging over. Voor de statistieken werd het nog 6-3 in de laatste minuut.
Het was een wedstrijd met 2 gezichten, DB was vrij kansloos in de eerste helft, maar in de 2e helft hadden we zomaar gelijk of zelfs voor kunnen komen. Goed gestreden dus !!
Goals : Collin 2, Daley 1.

A.S. zaterdag spelen we thuis tegen OFB, aanvang 11.00 uur, aanwezig 10.30 uur.