Verslag Den Bommel E2-Brielle E5 15 februari 2016 Terug

VVDB E2 – Brielle E5 , zaterdag 13 februari 2016.

Na de 3-punter van vorige week stond nu de thuiswedstrijd tegen Brielle E5 op het programma. We waren compleet, maar doordat we veel half fitte spelers hadden, werd de hulp ingeroepen van Rowen, Hoessein en Nick. Ook Hidde deed met ons mee. We begonnen met Roy op de goal, Tony en Kim achterin, Roan en Hidde op het middenveld en Mendy en Collin voorin. Mendy droeg de groene aanvoerdersband en er werd om 11.00 uur afgetrapt op het hoofdveld. De Bommelaren begonnen goed aan de wedstrijd en gelijk vanaf de aftrap werd er lekker samengespeeld. Ook kreeg DB al snel wat corners te nemen, maar echt gevaarlijk waren deze niet. Het eerste echte gevaar kwam van Brielle, er werd op het doel geschoten, maar Roy hield de bal eruit met zn knie. Brielle kreeg wel een corner, maar die werd slecht genomen. Zo kabbelden de eerste 10 minuten voorbij. Het werd tijd voor vers bloed. Jadyn, Rowen, Hoessein en Nick vervingen Kim, Mendy, Roan en Hidde. DB werd via een schot van Rowen gelijk gevaarlijk, maar de keeper bokste de bal tot corner. Die nam Collin en de bal ging rakelings voorlangs de goal. Als Jadyn ’s-morgens haar teennagels niet geknipt had, had de bal gezeten. Aan de andere kant van het veld had Roy besloten om zn keepershandschoenen alleen maar te gebruiken om zn handen warm te houden, want ook het volgende schot hield hij tegen met zn knie ;>)
Op het Bommelse middenveld was er een mooie 1-2 tussen Hoessein en Collin, Collin speelde door op Jadyn, maar weer kwam ze een teennagel te kort. Conclusie voor Jadyn>er worden op vrijdagavond geen teennagels meer geknipt ! Collin kreeg even later de bal van Tony en begon aan een rush. Hij stopte pas, toen hij op de goal knalde, de keeper kon net redding brengen ten koste van een corner. Uit Brielles counter na onze corner viel de 0-1. Een snelle uitbraak en een bekeken schot in het hoekje was DB te machtig.
Maar al heel snel viel de 1-1. Jadyn ging op de keeper af en schoot. Via de keepers knie kwam de bal terug op Jadyns scheenbeen en zo rolde de bal in de goal ! Direct daarna ramde Mendy richting het doel, maar de bal ging net naast. Aan de andere kant hetzelfde recept, ook deze bal ging net naast de Bommelse goalie Roy. Kim lanceerde even later Mendy, die alleen op de keeper afging. Diezelfde keeper keerde haar schot en Jadyn leek de rebound raak te gaan tikken, maar de bal ging net naast. Dikke pech, want het was gelijk rust.
Nadat de 11 Bommelaren zich aan de kachel in de kleedkamer hadden opgewarmd begon de 2e helft.
Aangezien de schrijver van dit verslag zelf ook zijn kunsten moest gaan vertonen op de groene mat, is het relaas v.d. 2e helft kort maar krachtig. Schot Brielle, Roy redt half en de rebound betekende de 1-2. Een tussensprint van de Briellense Geuzen betekende al rap een 2-4 tussenstand.
DB kwam nog terug tot 3-4 via Collin en Nick en diezelfde Nick had met een beetje geluk de 4-4 nog gemaakt in de laatste minuut. Al met al een leuke pot voetbal tegen een sportieve tegenstander ! Zaterdag 20 februari zijn we vrij, dus er kan uitgeslapen, gegamed, geshopt enz… worden !! Zaterdag 27-02 spelen we de eerstvolgende wedstrijd ; om 10.00 uur thuis tegen OVV E4. Dit was eerst 11.00 uur, maar het is een uurtje vervroegd)

Nog 1 huishoudelijke mededeling, wil iedereen even kijken of je toevallig thuis 2 trainingsjasjes hebt liggen ? Tony is hem kwijt nl.