Verslag WFB E3 - Den Bommel E2 03 november 2015 Terug

De eerste wedstrijd van de nieuwe competitie stond op het programma, “uit” naar het Oudorpse WFB. Om 10.00 uur werd er afgetrapt nadat onze aanvoerdster Mendy de toss had gewonnen. Tony was afwezig en Indy was net tijdig herstelt van een griepje zodat ze met ons mee kon doen.
Onder een waterig najaarszonnetje en op een door de vallende bladeren glad veld starten we niet al te best. WFB begon veel feller en voor we het doorhadden lag de 1-0 erin. De 2e kans was wel voor DB, maar Collin schoot recht op de keeper. Daarna een aparte 2-0… De WFB spits ging alleen op Tim af, Tim redde in 1e instantie en daarna kon Roy de bal verder weg rammen. Helaas ramde Roy de bal tegen Tim’s rug aan en zo viel dus de 2-0… Collin verkleinde kort daarop de achterstand tot 2-1 na een mooie actie. Indy was inmiddels ingevallen. Mendy kreeg een grote kans die de keeper met moeite kon tegenhouden. Jadyn kreeg ook een schietkans maar de bal ging net over de lat. Ineens lag de 3-1 erin, net in een fase dat DB wat beter in de wedstrijd kwam. Collin kreeg een dot van een kans toen hij alleen op de keeper afging, maar die gooide zich goed voor de bal. Ook Tim redde prima bij een poging van WFB. Een paar minuten voor de rust kwam DB terug tot 3-2 toen Mendy prachtig raakschoot na een prima pass van Collin.
Een minuut later had ze ook de 3-3 op haar slof, maar de keeper redde. De scheids blies nu voor de rust. In de rust erop gehamerd om erin te geloven en 100% inzet te geven. Doordat we in de bekerronde (in de 8e klasse) alles wonnen zijn we nu ingedeeld in de 6e klasse, maar we hadden het gevoel dat er zeker niet verloren hoefde te worden. De eerste kans ná de rust was ook voor DB, maar Jadyn kreeg de bal niet tussen de palen. Daarna kon het Bommelse telraam uit de kast gehaald worden…. Het was binnen no-time 6-2, doordat de verdedigers niet goed liepen en niet of te laat ingrepen en vanaf de middenveld kreeg de verdediging te weinig steun. Na een assist van Collin scoorde Jadyn de 6-3, maar daarna kon er weer “getelraamd” worden want WFB liep razendsnel uit naar 10-3. Daarna nam WFB wat gas terug en de Bommelse diesel kwam nog even op gang. Zo scoorde Collin de 9-4, maakte Indy de 9-5, tussendoor maakte WFB er nog 1 na uitverdedigen door de midden van onze verdedigster Kim. Jadyn ramde de zesde Bommelse goal nog binnen en hier bleef het bij. Dus 6x gescoord in een uitwedstrijd, maar toch verloren met 11-6.
Deze week zal er extra op het verdedigen goefend worden :>)
A.s. zaterdag spelen we om 11.00 uur thuis op de Kruus tegen De Jonge Spartaan.

Goals: Jadyn 2x, Collin 2x, Mendy 1x, Indy 1x.

Voor meer foto's klik hier