Verslag Den Bommel E3 - Oude Maas E4 03 oktober 2015 Terug

Nadat de E2 2 weken achtereen de koploper had geklopt, stond er nu een wedstrijd tegen de E4 van Oude Maas op het programma. Dit was de grote onbekende in de bekerpoule, want ze speelden hun eerste wedstrijd in onze poule, nadat ze teruggezet waren vanuit de 6e klasse wegens grote nederlagen. Het was heerlijk weer op De Kruus, onder een heerlijk najaarszonnetje trapten we om 11.00 uur af. Collin droeg de aanvoerdersband. Roan was afwezig. Omdat de E1 afgelast was, konden Rowen en Sven met ons meedoen. Kim had er al een potje opzitten omdat ze de F3 geholpen had aan een overwinning.
We starten weer met Tim op de goal, Roy, Tony en Sven met z'n drieën achterin, de dames Mendy en Jadyn op het middenveld en Collin was de diepe spits.
DB begon prima aan de wedstrijd. Gelijk vanaf de aftrap pingelde Collin zich een weg door de Oude Maas defensie, maar hij strandde net voor de goal. Het was Jadyn die de keeper als eerste testte. Dit deed ze 2x maar even zo vaak redde de keeper. Na zo'n 5 minuten van Bommelse aanvalsgolven lag ineens de 0-1 erin. Een onverwachtse actie en geplaatst schot lieten Tim kansloos. Inmiddels was Rowen ingevallen voor Jadyn, die verstrikt was geraakt in losse veters. Rowen schoot gelijk op de goal, maar de bal ging net naast. Kort daarop kreeg Mendy de bal voor het gevaarlijke rechter, ze twijfelde niet en schoot de bal met Zwitserse precisie in het linkerhoek. Via de paal ging zo de 1-1 erin. Inmiddels was ook Kim vanuit Strijen gearriveerd en ze verving Sven. Collin knalde recht op de keeper. DB kreeg nog een hachelijk moment voor de kiezen, toen Tony iets te kort op Tim terugspeelde en de spits bijna kon intikken, maar DB bleef net op de been. Gelijk uit de tegenaanval een prachtige 1-2 tussen Mendy en Collin, die Collin afmaakte met een mooi schot, 2-1. Een minuutje later maakte onze Messi er ook 3-1 van na een goede dribbel. Daarna de mooiste goal v.d. match.
Rowen gaf een half hoge voorzet die door Collin prachtig werd verlengt door doelpunt, 4-1.
Sven passte mooi op Jadyn die net naast schiet. DB gaf achterin niets meer weg en elke aanval van Oude Maas werd snel onschadelijk gemaakt en dan volgde er een rappe tegenstoot. Rowen ramde de bal snoeihard op de paal en Jadyn was er als de kippen bij om hard de rebound tegen de touwen te jagen, 5-1. DB rook bloed en Oude Maas was een murv geslagen bokser. Voor de rust werd het 6-1 door een hard schot van Rowen, 7-1 door Jadyn die hiermee haar 2e maakte, wat haar moeder geld kostte (je belooft wel eens wat ;>) en Tony maakte de 8-1. Ook Sven en nogmaals Tony waagden nog een poging, maar de keeper redde. Rust.
Na de rust ging DB lekker verder waar het gebleven was. Collin knalde er voor de verandering maar weer eens 1 in en Rowen en Mendy kwamen een halve teen te kort voor de 10-1. DB was veel in de aanval, maar de echte scherpte was weg. Er kwamen wel kansjes, maar Rowen en Collin 2x mistten. Maar een mooie actie even later tussen de heren, leverde de 10-1 van Collin op. Oude Maas deed ook nog een Bommelse munt in het zakje, door in eigen doel te knallen, 11-1. Een mooie actie tussen Mendy en Sven leverde net geen goal op voor Sven. Oude Maas scoorde nogmaals en nu wel in het juiste doel. De Bommelse verdediging was in slaaptoestand gesust en de 11-2 lag er ineens in. Hiervoor had Tim al 2x wonderlijk gered. Na een mooie solo maakte Collin zijn 6e v.d. ochtend. Tony kreeg nog een kans maar hij mistte. Collin maakte ook nog de 13-2 voor de statistieken. DB speelde met vlagen heel goed en er waren mooie combinaties te zien. De verdediging stond meestal goed en de aanval en het middenveld draaide als een tierelier. Met 15 punten uit 5 wedstrijden hebben we een prachtige bekerronde. Volgende week de laatste wedstrijd voor de beker, uit tegen hekkensluiter SHO E8. Zet aub de wekker, want we moeten al om 08.30 voetballen. We rijden om 07.30 uur van de Kruus vandaan.
Goals : Collin 7x, Jadyn 2x, Mendy 1x, Tony 1x, Rowen 1x, ed. 1x