Verslag Den Bommel D-GOZ D2 26 september 2015 Terug

26-9-2015 Den Bommel D1 – GOZ D2 2 – 1

Zaterdag weer 3 punten bij kunnen schrijven na een iets moeizame overwinning. We begonnen zaterdag net als de laatste wedstrijden weer goed aan de wedstrijd. We waren duidelijk de sterkere ploeg en het was dan ook voornamelijk
1-richtingsverkeer naar het doel van GOZ. We hadden alleen moeite om het net te vinden. Ballen werden naast geschoten of te zacht op doel zodat de keeper van GOZ kon redden. Jorgen was het dichts bij een goal, hij kon eindelijk vrij uithalen maar zijn schot ging tegen de paal. Toch kwam de 1-0 er! Daniek die op rechts goed doorging en een voorzet afleverde, die eerst nog door de keeper werd tegengehouden. Maar Carmen stond goed op te letten, want de afvallende bal werd door haar keurig binnengeschoten 1-0. Haar eerste doelpunt voor de D1, klasse! Door deze voorsprong gingen we niet bepaald beter voetballen, veel balverlies en er werd slecht gecombineerd. Het veld hielp hier ook niet aan mee, want het was kleddernat zodat de bal niet echt lekker rolde. Jullie bleven gelukkig wel hard werken, zodat GOZ niet aan voetballen toekwam. Af en toe kwamen ze eruit, maar de gebroeders Lugtenburg hadden alles onder controle achterin. Gesteund door de dames Sophie en Indy, Sophie als linksback en Indy als voorstopper. Max moest de meiden af en toe aansturen, maar Sophie hield haar mannetje goed in bedwang en Indy zat er bovenop met fel verdedigingswerk! Luca als verdedigende middenvelder was de verbinding tussen verdediging en aanval en deed dit erg goed. Jari heeft ook zijn plek gevonden in de D1, als linksbuiten passeert hij makkelijk zijn tegenstanders om vervolgens een voorzet te geven of op het doel te schieten. Met de altijd hard werkende Nick in zijn rug stond het vandaag goed op de linkse kant. Op de rechtse kant werd Mohammed binnen de lijnen gebracht. Mohammed die al vroeg op de wei was, was vandaag goed wakker. Want hij was er als de kippen bij om de 2-0 te scoren. Bij een aanval met allerlei schoten op het doel was het Mohammed die hem in een wirwar van spelers uiteindelijk tegen de touwen knalde. Ook zijn eerste goal voor de D1, klasse! Jorgen was vlak voor rust nog dicht bij de 3-0 maar gescoord werd er niet meer. Met een 2-0 voorsprong de rust in en omdat keeper Ryan nog weinig in actie had hoeven komen, moest de tweede helft toch een makkie worden dachten we. Maar dat liep even wat anders, GOZ ging steeds beter voetballen en wij dachten er hier en daar iets te gemakkelijk over. GOZ gaf al een waarschuwingsschot op de paal en kort hier na maakte GOZ zelfs de aansluitingstreffer na onnodige fouten achterin 2-1. Aanvoerder Luca moest zijn troepen wakker schudden en ging nu voorop in de strijd. Met Hidde en Bodhi voorin kregen we nog steeds genoeg kansen, maar het was nu ook GOZ wat vol op de aanval ging. Kansen voor Nick en Hidde, maar de bevrijdende 3-1 kwam er niet. Daniek die weer op rechts doorkwam en hem netjes teruglegde op zus Carmen. Haar schot werd weer gered door de keeper van GOZ die kennelijk warm was gedraaid want hij hield veel ballen tegen de tweede helft. Bij vlagen zagen we weer het voetbal terug van vorige week tegen DBGC. Vooral Bodhi en Jorgen tikte er lekker op los aan de linkse kant. Bas en Luca moesten achterin blijven opletten op de snelle counters van de tegenstander. Het bleef spannend tot de laatste minuut en toen scheidsrechter Huib afblies was de vreugde groot omdat we weer de overwinning hadden binnen gesleept. Niet met jullie beste voetbal, maar er werd weer hard gewerkt door jullie en dat zien we natuurlijk ook graag!