Verslag Den Bommel D 12 september 2015 Terug

12-9-2015 NSVV D3 – Den Bommel D1 4 – 3
Vandaag vroeg uit veren, want we moesten al om 8.30 voetballen bij NSVV in Numansdorp. Kennelijk waren jullie toch uitgeslapen want begonnen zeer goed aan de wedstrijd. NSVV werd meteen vastgezet op eigen helft. Het was Jorgen die het eerst dicht bij een doelpunt was. Over links kwam hij goed door en nadat de keeper al uitgespeeld was ging de bal half voor het doel langs en werd deze weggewerkt door de verdediging van NSVV. We bleven goed druk zetten op de tegenstander. Daniek en Jorgen konden elkaar goed vinden. Balletjes kaatsen op elkaar en vervolgens Stefan wegsturen over links. Of anders over rechts, want daar stond Hidde en die deed het erg goed vandaag. Met zijn snelheid maakte hij het de verdedigers van NSVV erg lastig. Na een minuut of acht viel de 0-1, een heerlijke aanval. Daniek werd vrijgespeeld op ongeveer 18 meter van de goal. Die zag in zijn ooghoeken Jorgen vertrekken en lopte de bal over de verdediging. Jorgen controleerde de bal en schoot de 0-1 binnen. We bleven goede aanvallen opzetten maar ook achterin stond het weer goed. Aanvoerder Luca stond nu laatste man en zorgde dat iedereen goed bij de les bleef. Nick en Lukas als backs hielden hun tegenstander goed in bedwang en Roos als voorstopper was ook weer heerlijk fel aan het verdedigen. Stefan werd weer eens weggestuurd over links. Na een goede aanname de bal naar zijn rechterbeen en uithalen maar. De bal vloog tegen de lat en in de rebound was het Hidde bijna. Vervolgens kwam de bal bij Joël die hem geplaatst in de hoek wilde schieten, maar de bal ging net langs de verkeerde kant van de paal. Kort hierna was het weer Stefan die richting doel ging, maar weer stond de goede keeper van NSVV in de weg. NSVV kwam nu ook wat meer aan aanvallen toe en zo golfde het spel lekker heen en weer, het leek wel een Engelse pot voetbal de eerste helft. De middenvelders van NSVV kwamen nu regelmatig mee naar voren en Sophie en aan de andere kant Joël moesten flink aanpoten om ze af te stoppen. En als we dan een aanval van NSVV tegenhielden dan vlogen we er vliegensvlug uit via Daniek die Hidde wegstuurde. Maar het was de doelman van NSVV die zijn ploeg in de race hield. NSVV werd naarmate de eerste helft vorderde ietsje sterker, maar grote kansen kregen ze niet. Bij een afgeslagen aanval van NSVV kwam de bal bij een speler die uithaalde vanaf grote afstand. Helaas had keeper Ryan hier geen goed antwoord op want de 1-1 was een feit. Toch hierna weer een kans om op voorsprong te komen. Het was Carmen die zich in kansrijke positie wist te plaatsen, maar haar schot werd weer door de keeper tegen gehouden. Vlak voor de rust kwam NSVV op voorsprong door een pegel vanaf rand zestien. Helaas met een 2-1 achterstand de rust in, terwijl we de betere ploeg waren en vrijwel geen kans weggaven.

De tweede helft dan maar rechttrekken was het plan. Maar het was NSVV wat meteen de aanval zocht. Ryan was kennelijk gebrand om zijn foutje van de eerste helft goed te maken want hij had tot 3 x toe een goede redding in huis. Bij de laatste redding werd de bal tot corner verwerkt. Uit deze corner wist NSVV toch weer te scoren 3-1. Nu we eindelijk weer wakker waren geschud met z’n allen, gingen we zelf ook weer in de aanval. Jorgen werd weggestuurd en ging alleen op de keeper af. Met een boogbal wilde hij hem verrassen alleen de bal ging net over. Helaas, maar we hadden in ieder geval weer druk op de tegenstander. Hidde sprintte ook weer richting het doel alleen zijn schot kwam net wat power te kort om het de keeper lastig te maken. Hierna was het Daniek die met een splijtende pass Jorgen wist te bereiken. Die ging door het hart van de verdediging van NSVV heen en vervolgens alleen op de keeper af. Dit keer met een bekeken laag schot langs de doelman 3-2! We gingen nu vol voor de gelijkmaker, Hidde werd weer gelanceerd. Als een torpedo ging hij richting goal, maar NSVV hield stand. Doordat wij nu alles op alles zette om die gelijkmaker te maken, kregen de aanvallers van NSVV uiteraard wat meer ruimte en daar wist de rechtsbuiten van hun wel raad mee 4-2. De wedstrijd was gespeeld dachten we, maar waar voorheen wel eens de koppies wilde gaan hangen werd nu even alles uit de kast getrokken. Nick ging goed door op links en bezorgde de bal bij Jorgen. Met een schitterende voorzet kwam de bal bij Stefan die beheerst de bal tegen de touwen knalde 4-3. Vlak voor tijd weer een mooie aanval, Jorgen die bal op Hidde gaf. Hidde gaf hem breed op Stefan en die schoot maar net naast. Jullie bleven er voor vechten maar er was jammer genoeg geen tijd meer. En toen de scheidsrechter afblies was iedereen het over eens dat we toch zeker een puntje hadden verdiend. Maar helaas geen punten, maar wat een heerlijke sportieve en spannende pot voetbal was het vanmorgen. Dat maakt natuurlijk een hoop goed, complimenten aan de hele ploeg!!!! Zaterdag gaan we het gewoon weer proberen tegen DBGC. DBGC staat met 6 punten uit 2 wedstrijden bovenaan, dus dat zal zeker niet makkelijk worden. Maar als we net zo’n inzet tonen als vandaag hebben wij er alle vertrouwen in.