Verslag Den Bommel E - OFB E 13 mei 2015 Terug

Vandaag stond de replay op het programma tegen OFB ut De Plaet.
Uit verloren we er vrij kansloos met 5-0, dus er waren wat revanchegevoelens.
We mistten vandaag de geblesseerden Tony & Tim, de zieke Indy en Hidde was op vakantie.
We startten met Lukas op de goal, achterin stonden Roos en Roy, Daniek en Roan stonden op het middenveld en Bodhi en Collin begonnen in de spits. Fleur en Jari begonnen even als wissel.
Roos droeg de aanvoerdersband en met een forse wind tegen (=geen toeval als je tegen de Windbuulen ut De Plaet speelt ;>) begonnen we om 11.00 uur aan de wedstrijd.
Lukas moest al snel in actie komen bij een schot van OFB. Aan de andere kant was Collin gelijk los, hij maakte een heuse panna en speelde 2 man uit, helaas ging zn schot net naast. Na 2 min. nam OFB de leiding toen ze vanaf de zijkant keihard op het doel schoten en Lukas kansloos was toen de bal via de paal in het doel belandde. Daarna moest Lukas weer gelijk aan de bak, hij redde op een schot met zijn voet. DB kwam er nu wat meer uit. Zo gaf Daniek een schitterende steekbal op Collin, die helaas net niet tot een schot kwam. Daarna een corner van Collin, Daniek nam hem ineens op zn slof en zette zo zijn vader Wim aan het werk die de bal uit de Schaapsweg moest gaan plukken. Even daarna schoot Daniek ook de reservebal nog naast de goal. Maar het was voor OFB uitstel van executie, want er viel een prachtige gelijkmaker van VVDB. Collin gooide in naar de inmiddels ingevallen Jari, die dribbelde zich langs zijn tegenstander, hij passte op Daniek, die in 1x doorspeelde op Collin.
Collin twijfelde niet en schoot keurig binnen in het hoekje, 1-1 !! Een Barca-achtige aanval !!
Kort daarna volgde eigenlijk een kopie van deze aanval, na een actie van Daniek passte hij naar Collin, die Jari goed bediende. Zijn schot ging recht op keeper helaas, maar het was weer prachtig spel.
Na deze Bommelse aanvallen was het toch weer OFB was ineens voorstond. Een hoge en verre uittrap van de OFB keeper werd door de Bommelse verdediging gemist en de spits ramde de 1-2 erin.
Maar de Platenaars konden niet lang v.d. voorsprong genieten. Daniek knalde al snel de 2-2 tegen de touwen. Maar DB genoot te lang na en vergat te verdedigen waardoor OFB net voor de rust weer op voorsprong kwam, 2-3. In de rust werd er vooral op gehamerd om de OFB spitsen minder kans te geven om te schieten. Aanvallend ging het prima bij DB. Toch was gelijk na rust 2x OFB wat gevaarlijk werd, Lukas redde 2x prima. Daarna testte Collin de keeper van OFB en schoot OFB zelf ook nog eens net naast het Bommelse doel. Het spel ging heel erg op en neer. Na een wel hééééél lange Bommelse aanval via Daniek, Jari en Bodhi was het Collin die afdrukte en de 3-3 maakte.
Maar weer werd de voorsprong zeer snel weggegeven. Via een keihard schot maakte OFB de 3-4.
Zo stond DB voor de 4e keer achter. Maar wie dacht dat ze nu zouden knakken, ho maar !!
DB rechtte de rug weer en maakte weer gelijk. Na een mooie assist van Collin maakte Bodhi de 4-4 door beheerst in het hoekje te schieten. Nu ging DB vol voor de overwinning. Ook de verdediging met Roos, Roy en Fleur gaf niets meer weg en ze zaten als vliegen op een schapenkeutel op de OFB aanvallers. Collin schoot eerst met rechts een bal net naast de paal en daarna met links nog eens aan de andere kant v.d. paal.
Even daarna schoot hij net over. Vervolgens een bal van Roan op Daniek, die passte naar Bodhi.
Zijn schot werd geblokt door een verdediger. Daarna probeerde Daniek het met een verre pegel.
Het was erg spannend !! We gingen nu de laatste 5 minuten in en het leek op een gelijkspel uit te draaien. Maar ineens was daar de voorsprong voor DB ! Na een mooie 1-2 tussen Jari en Collin kreeg Collin de bal terug en hij ramde de 5-4 erin. Dolle vreugde op de Kruus. Zeker toen Jari er in de laatste minuten ook nog 6-4 van maakte na een corner !!!! Grote complimenten voor de veerkracht van de jongens en meiden van de E’s van VVDB, 4x achter komen en toch nog winnen > KLASSE !!!!
Er staan nog 2 competitiewedstrijden op het programma, eerst a.s. woensdagavond 13 mei thuis om 18.45 uur tegen SHO (18.15 aanwezig op De Kruus) en vervolgens a.s. zaterdag 16 mei uit naar SHO. Dan spelen we om 10.00 uur, we vertrekken rond 09.10 uur van de Kruus.
Goals : Collin 3x, Daniek 1x, Bodhi 1x, Jari 1x.