Eerste punten voor Den Bommel D 13 april 2015 Terug

Eerste punten voor Den Bommel D in 2015

De afgelopen 2 wedstrijden heeft onze D1 4 punten gepakt. Met goed voetbal, maar vooral ook door hard te werken met z’n allen! Eerst werd NSVV met een 3-0 nederlaag terug naar Numansdorp gestuurd. En afgelopen zaterdag (misschien nog wel knapper) een puntje uit bij het sterke OFB gepakt.
Tegen NSVV begonnen we sterk aan de wedstrijd en kwamen we al gauw op voorsprong door een mooi geplaats schot van onze aanvoerder Coen. We bleven mooie aanvallen opzetten met vooral Roy, Jorgen en Coen in de hoofdrol. Roy kon eindelijk weer een helftje meedoen na een langdurige blessure en was vandaag gelijk weer belangrijk voor het elftal. De 2-0 werd door Jorgen binnen gepegeld, maar was vooral te danken aan de goede assist van Roy. Het liep eindelijk weer eens lekker en dan kan iedereen ineens wel dat extra stapje zetten. Verdedigend had Max Lokker het goed op orde en dat was vooral te danken aan onze voorstopper. Want Roos won vandaag werkelijk waar ieder duel. Beste man, eh sorry vrouw van het veld! Ook Bas viel vandaag op en leek niet moe te kunnen worden met al z’n sprintjes langs de zijlijn. Na de rust pakte we het gelijk weer goed op en toen de 3-0 viel was de wedstrijd gespeeld. Het was Nick die Coen diep wegstuurde en Coen maakte het beheerst af. Eindelijk weer eens een overwinning, complimenten aan de hele ploeg!!!
Afgelopen zaterdag stond de uitwedstrijd tegen OFB op het programma. We zouden het zwaarder krijgen als de week ervoor, want OFB heeft een sterke ploeg. Maar we begonnen vandaag weer sterk aan de wedstrijd. Er waren gelijk diverse kansen voor Joël, Jorgen en Roy. Maar ook OFB kwam vaak voor onze goal. Max Lugtenburg die vandaag laatste man stond, moest flink aan de bak om te zorgen dat we niet op achterstand kwamen. Door even niet opletten in de verdediging was het toch OFB wat op voorsprong kwam 1-0. Dit keer lieten we de koppies niet hangen, maar gingen er gelijk weer vol voor. Met Roos voorop in de strijd (speelde vandaag weer ijzersterk) werd er druk gezet op OFB. Daniek werd in het veld gebracht voor nog meer power richting het doel van de tegenstander. Coen zorgde met een afstandsschot van misschien wel 25 meter voor de 1-1! Een wereldgoal, zoals hij ze wel vaker maakt dit seizoen. Met veel strijd en goed voetbal werd deze stand vastgehouden tot de rust. Vlak voor de rust kregen we nog een corner, maar deze liet de scheidsrechter niet meer nemen? Na de rust meteen een geweldige kans voor Jorgen op de 1-2, maar helaas ging deze er niet in. Hierna was het vooral OFB wat de aanval zocht. We werden teruggedrongen op ons eigen helft. Maar Max speelde vandaag een sterke pot, gaf goede rugdekking en greep in waar nodig. Bas en Nick hadden hun handen vol aan de grote spelers van OFB, maar lieten zich niet van de wijs brengen. De druk van OFB werd steeds groter en de 2-1 hing in de lucht. Een afstandsschot werd door Ryan knap tot corner verwerkt. Heel af en toe kwamen we er nog uit en dan was het vooral Carmen die de longen uit haar lijf liep. Ook Mickey gaf het goede voorbeeld door hard te blijven knokken voor een punt. Ryan hield zijn ploeg overeind door tot 2 keer toe achter elkaar een goed redding te verrichten. We wilden dit punt binnenslepen, maar er werd nog steeds niet afgefloten. We zaten inmiddels al ver in de blessuretijd en weer een corner voor OFB. Weer hielden we stand en we konden gelijk counteren. Maar deze veel belovende aanval was ons niet meer gegund want de scheids blies voor het einde van de wedstrijd? Een gelijkspel wat toch wel een beetje voelde als een overwinning.
Eindelijk dus de eerste punten voor onze ploeg. We zijn nu zelfs van de hatelijke laatste plaats af! Komende wedstrijden maar eens kijken of we nog verder kunnen klimmen op de ranglijst. Twee keer Stellendam staat op het menu, weer 4 punten???

De technische staf