Verslag Den Bommel D - FIOS D 10 maart 2015 Terug

7-3-2015 Den Bommel D1 - FIOS D1 1 - 4
Den Bommel D1 is nog steeds niet helemaal ontwaakt uit de winterslaap. Afgelopen zaterdag tegen FIOS D1 konden we weer geen punten noteren. En weer was het onnodig zoals al bij eerdere wedstrijden in 2015. Net dat extra beetje inzet of is het toch wat conditiegebrek, hoewel we nu toch echt 2 keer in de week trainen met de meesten. Of is het de afwezigheid van de geblesseerden, we missen er nogal wat. Zaterdag een krappe 12 spelers op de opstelling! Het zal van alles wel een beetje zijn, desondanks begonnen jullie zaterdag sterk aan de wedstrijd! De eerste 10 minuten waren we de betere ploeg met de beste kansen. FIOS werd teruggedrongen en al gauw kwam het eerste schot op het doel. Het was Coen die het van afstand probeerde, alleen FIOS had een boomlange keeper op het doel staan die hem zo uit de lucht plukte. Laag in een hoekkie was het advies. Bij de volgende aanval kwam Jorgen over links en die gaf een perfecte bal op Coen. Coen verscheen alleen voor de keeper maar deze kon hem helaas niet verzilveren. Na 10 minuten kwam FIOS wat beter in de wedstrijd, maar dat kwam ook doordat wij verslapten. En toen we ook nog eens uit positie gingen lopen werd het wel heel makkelijk voor FIOS. In de zeventiende minuut kwam FIOS op voorsprong door een snoeihard schot van de rand van de zestien. FIOS bleef ons vastzetten op onze eigen helft en we kwamen er nog amper uit. Luca en Roos hadden hun handen vol aan de aanvallers van FIOS. Toch had er nog een doelpunt voor ons in kunnen zitten. Max die weer eens ouderwets opstoomde op het middenveld. Hij ging een aantal spelers voorbij en hield daarna in om te wachten op versterking. De verdediging van FIOS kon nu ook weer terugkomen om de aanval onschadelijk te maken. Zo bleef het 0-1 voor FIOS en iets later blies scheidsrechter Jack af om te gaan rusten.
Na de rust zouden we er een schepje bovenop doen. Dit deden jullie ook, want de eerste 10 minuten waren we weer de betere ploeg met nu nog meer kansen als in de eerste helft. Een goede voorzet over rechts werd door Jorgen naast geschoten. Kort hierna is het Jorgen die over links goed doorkomt en i.p.v. de bal voor te geven zelf op het doel schoot. Weer geen doelpunt en net als in de eerste helft scoort FIOS wel, 0-2. De koppies gingen bij de meeste hangen. Nick gaf het goede voorbeeld door niet op te geven en keihard te blijven werken zoals hij de hele wedstrijd al deed. En ook de meiden gaven zich nog niet gewonnen. Roos ging met een verbeten gezicht goed door op het middenveld en gaf een uitstekende pas op Coen, die nu alleen op de keeper af ging. Hij schoot hem nu wel beheerst laag langs de keeper 1-2! De opleving was van korte duur, FIOS was nu de betere ploeg. Ze bleven druk zetten en kwamen steeds vaker bij ons doel. Bij een afstandsschot kon Ryan de bal niet klemmen en de terugkaatsende bal kwam bij een aanvaller van FIOS terecht. Die wist hier wel raad mee 1- 3. De wedstrijd was gespeeld en vlak voor tijd werd de eindstand bepaald op 1-4. Na de wedstrijd kregen we net als in de uitwedstrijd de blauwe kaart uitgereikt van FIOS wegens sportief gedrag waarvoor onze dank.
Weer geen punten dus, maar toch goed voetbal van jullie gezien. Wel te weinig natuurlijk, maar jullie zijn het nog niet verleerd! Als iedereen zich de hele wedstrijd voor 100% inzet, hoeven we van niemand te verliezen. Willen we van deze competitie nog wat maken dan moeten sommige spelers het team nu echt op sleeptouw gaan nemen en meer laten zien als wat ze nu laten zien. Zaterdag tegen SNS is een mooie wedstrijd om hiermee te beginnen!