Verslag Den Bommel F1 - Dilettant 25 februari 2015 Terug

Zaterdag 14-2-2015 Den Bommel F1 – Dilettant

Na weer 2 weken getraind te hebben, stond de bekerwedstrijd tegen Dilettant op het programma. De al eerder afgelaste wedstrijd begon om 10.00. Kim was aanvoerster en er waren 3 gast spelers, Daley, Daan en Stian. De spelers die afwezig waren, waren Jimmy en Ivar. Den Bommel begon goed aan de wedstrijd. Ze creëerden veel kansen, maar de keeper van de tegenpartij hield veel tegen. De enkele uitbraken van de tegenpartij werden tegengehouden door Sven en de goed keepende Daan. Er werd veel gevoetbald op het middenveld. Kim was hierdoor veel aan de bal. Half in de eerste helft kreeg Mendy een aantal kansen achter elkaar, maar de keeper en de verdediging van de tegenstander hielden alles tegen. Stian kreeg nog een mooie kans, maar deze werd ook tegengehouden. Een aantal minuten voor rust, kreeg de tegenpartij een hoekschop. Deze werd door een aantal spelers gemist, waardoor de bal bij de tegenpartij vlak voor lijn terecht kwam. De bal belande dan ook in het doel, 0-1 achter. Daarna kreeg Daley en Jadyn nog kansen, maar het lukte niet om de bal in het doel te krijgen. We gingen met 0-1 de rust in. Na rust ging Den Bommel op jacht naar de gelijkmaker, maar dit was niet zo makkelijk. Den Bommel creëerden weer veel kansen, maar helaas geen doelpunten. Na een blessure, werd er een opstuitbal gegeven door goed leidende scheidsrechter. Deze stuitte 1x en werd in 1 keer doorgeschoten naar een ontsnapte aanvaller van de tegenpartij. Deze ging op het doel af en twijfelde niet. Hij schoot direct en zorgde voor een onhoudbare bal voor onze keeper, 0-2 achter. Dit was een grote teleurstelling voor Den Bommel en de koppies gingen even naar beneden hangen. Maar door aanmoediging van de 2 trainers en de supporters, knokte Den Bommel zich terug. Door een mooie aanval op het middenveld kwam de bal bij Daley terecht, met een soort halve ophaal schoot hij de bal naar Tristan en hij haalde meteen uit, 1-2. Den Bommel geloofde er weer in en ging op jacht naar de gelijkmaker. Deze kwam iets later, een mooie corner, genomen door Sven, de bal kwam bij Rowen en haalde hard uit en het was 2-2. Er waren nog een aantal spannende minuten te spelen. Er was nog een goede kans voor Jadyn, maar deze ging helaas naast. De scheidsrechter blies voor het einde van de wedstrijd. De spelers wisten niet wat er ging gebeuren. Er moest een winnaar zijn. Het was direct strafschoppen nemen, geen verlenging. Er moesten 5 strafschoppen genomen worden. Nadat de trainers de spelers aangewezen hadden, moest Den Bommel beginnen. Helaas werd de eerste naast geschoten. Dilettant schoot de eerste strafschop wel raak. De 2e en de 3e strafschop schoot Den Bommel raak. Echter Dilettant benutte de 2e en 3e strafschop niet. Het stond dus 2-1 in voordeel voor Den Bommel. De 4e strafschop werd helaas gemist door Den Bommel en raak geschoten door Dilettant. Het was dus weer gelijk. De 5e strafschop werd geraakt door Den Bommel. Het stond dus nu 3-2 voor Den Bommel en Dilettant moest nog 1 strafschop nemen. Deze werd gemist en Den Bommel was hiermee een ronde verder het Beker toernooi. De overwinning werd uitbundig gevierd. Het was positief om te zien, dat Den Bommel toch bleef door voetballen na een 0-2 achterstand en hiermee ook de winst naar zich toe trok. Op naar de volgende ronde. Volgens de KNVB zou dit Ouddorp uit zijn.