Verslag Den Bommel E1 14-02-2015 17 februari 2015 Terug

Za. 14-02-’15 : VVDB E1G – De Jonge Spartaan E4. 11.00 uur.

Na dik 2 maanden winterstop mochten de E-s vandaag de wei weer eens in.

De laatste wedstrijd speelden we op 6 december vorig jaar, dus iedereen had er zin in.

Bohdi en Hidde ontbraken, dus we hadden 11 spelers vandaag.

Jari kreeg de aanvoerdersband om zijn arm en Lukas verdedigde de goal.

We speelden 8 tegen 8, dus we hadden 3 wissels.

Nadat alle ontvangen Valentijnsbrieven besproken waren en de opstelling duidelijk was, gingen de Bommelaren de wei in.

DJS kreeg direct een enorme kans, maar Lukas redde schitterend met een gestrekte safe. Daarna was DB bij de les en nam het het heft in handen. Zo kregen we een corner die door Jari op de lat werd geschoten. Even daarna schoot Collin net over.

De DJS keeper nam vervolgens een achterbal, die door Indy keurig onderschept werd en doorgespeeld op Collin. Collin twijfelde niet en schoot de bal keurig over de keeper heen in de goal, 1-0 ! Kort daarop ramde Daniek de bal op de paal.

Daarna was het DJS was 10 minuten de wedstrijd domineerde. Ze kregen eerst wat halve kansjes, gevolgd door een schot op de lat. Daarna ging een schot net naast de goal.

Ze bleven aanvallen en nu moest zelfs Lukas capituleren, 1-1.

Net voor rust nog een 100% kans voor DJS, maar het schot ging over.  Rust.

In de rust hamerden de coaches erop dat de Bommelse middenvelders en verdedigers feller op de tegenstanders moesten zitten en ze minder ruimte moesten geven.

Echter, nadat DJS eerst voor een leeg doel nog miste, kregen we na collectief geklungel in de achterhoede de (op dat moment verdiende) 1-2 om de oren.  De boodschap was dus niet geheel overgekomen…

Kort daarop hield Lukas ons in de wedstrijd toen hij met een prachtige safe de 1-3 voorkwam.  DB leek nu weer bij de les. Daniek werd aangespeeld door Roy, hij begon aan een solo die hij eindigde met een diagonale knal in de linker kruising. Prachtige goal en dus 2-2. De snotterige Roos en Tim kwamen langs de kant even een medische pauze inlassen. Roan en Fleur kwamen erbij. Zij veroverden samen een bal en speelden Collin aan. Die ging alleen op de keeper af en schoot goed in. Maar helaas belande de bal op de paal, waarna Tony de rebound hoog over knalde. Daarna een gevaarlijke flipperkastsituatie voor het DB doel. DJS schoot in, maar Roan wierp zich goed in de baan van het schot. Roy en Indy hadden het zwaar achterin maar ze hielden stand.

Na een uittrap van Lukas kwam de bal bij Roan, die passte op Collin, die Daniek in stelling bracht. Daniek passte op Tony, die de 3-2 beheerst binnen schoot !

DJS gaf zich niet gewonnen, ze schoten keihard op de goal, Lukas redde knap, maar er was wel een rebound, deze leek stijf onder de lat binnengeschoten te worden, maar Daniek kopte de bal er schitterend uit ! Het bleef reuze spannend met 2 aan elkaar gewaagde teams, die beide vol voor de overwinning gingen.  DJS kreeg een corner, die bij de spits terecht kwam, maar die schoot over. DB kwam eruit via een counter, Collin kreeg plots de bal voor zijn voeten na een schot van Daniek op de paal en hij twijfelde niet, 4-2 !! Wat een feest !!  Daarna knalde Daniek bijna 1 van zijn trainers in tweeën langs de zijlijn, maar gelukkig ketste de bal af op ‘t sixpack vd. trainer.

Tim redde op weer een DJS aanval en ook de rest v.d. verdediging gaf niets meer weg, op 1 schot op de paal na, in de laatste minuut.

Zo boekte DB een mooie overwinning op de nr. 3 van de ranglijst en stijgen we zelf naar de 7e plek.  De wave ná de wedstrijd was helemaal terecht !!

Goals :  Collin 2x, Daniek 1x, Tony 1x.

gr. Marco en Wim.