Groote Lindt - Den Bommel 16 oktober 2021 Terug

In de uitwedstrijd tegen Groote Lindt uit Zwijndrecht heeft Den Bommel de tweede overwinning in deze competitie geboekt. Het spel was niet was niet van een hoog niveau maar er was wel veel inzet en op belangrijke momenten werd het net van de tegenstander gevonden.

Al na 15 seconden had de thuisclub een zeer goede mogelijkheid de score te openen maar door goed reageren van doelman van Reijn en met wat geluk wist Den Bommel het gevaar onschadelijk te maken. Den Bommel had het in het begin lastig met de snelle en handige buitenspelers maar wist zich goed staande te houden en kwam steeds beter in de wedstrijd. Na enkele doelpogingen zonder gevaar was het in de 38e min wel raak. De mee opgekomen Corné op ’t Hof zag binnen de 16 mtr in zijn ooghoek een vrijstaande Johnno Bakker, tikte de bal opzij en Johnno kon de bal in het doel schuiven, 0-1. De voorsprong hield niet lang stand, 3 minuten later kreeg Frank Post de bal, binnen de 16mtr, ongelukkig tegen de arm en de scheids wees naar de 11 mtr stip. De penalty werd goed binnen geschoten, 1-1. In de laatste seconden voor het rustsignaal wist Den Bommel opnieuw op voorsprong te komen, een vrije trap op zo’n 17 mtr werd door Wesley Bakker snoeihard door de muur achter de doelman geschoten, 1-2.

De tweede helft was nog maar net begonnen toen doelman Sander van Reijn opnieuw als reddende engel moest optreden bij een gevaarlijk uitbraak van de thuisclub. Doordat Den Bommel noodgedwongen wat spelers moest wisselen werd het spel er niet beter op. Groote Lindt voelde dit goed aan en vergrote de druk op de verdediging van Den Bommel. Regelmatig werd het doel van de tegenstander opgezocht maar echt gevaarlijk werd het niet en waar nodig greep Sander van Reijn steeds goed in om erger te voorkomen.  Vlak voor het eindsignaal wist Den Bommel de 3 punten veilig te stellen toen Ruben Rui dos Santos, op aangeven van Wesley Bakker, de 1-3 binnen tikte.

Opstelling: Sander v Reijn, Johan Kornet (60 Stefan Klink), Corné op ’t Hof (80 Max Lokker),Daniël Mullenberg, Jesper vd Hoek, Frank Post , Raoul Verolme, Johnno Bakker (40 Coen Kornet), Patrick Verolme, Wesley Bakker, Ruben Rui dos Santos

Voor foto's klik hier