Den Bommel - DJS 01 februari 2020 Terug

De thuiswedstrijd tegen DJS was voor Den Bommel net als in de uitwedstrijd een wedstrijd van de gemiste kansen. De stand na het eindsignaal was 1-1 maar had net zo goed een 4-2 kunnen zijn.

In de 12e min had Ruben dos Santos de 1-0 op zijn voeten ,na een slechte terugspeelbal van een verdediger kon hij alleen op de doelman af  maar ipv de bal langs de doelman te schieten raakte hij de bal volledig verkeerd en kon de doelman de bal simpel oprapen.
Bij de daarop volgende aanval van DJS mocht Den Bommel van geluk spreken toen een schot vanaf de zijkant via onderkant lat weer het veld inkwam. Vijf minuten later was er dan toch de voorsprong voor Den Bommel, Johnno Bakker ging over links goed door en zijn voorzet werd door Ruben dos Santos fraai binnen getikt, 1-0. Lang kon Den Bommel niet genieten van deze voorsprong, in de 22e minuut werd een verdedigingsfout goed afgestraft door de bezoekers. Vlak voor het rustsignaal had Den Bommel opnieuw een grote mogelijkheid om op voorsprong te komen. Een goede voorzet door Ruben dos Santos naar de 2e paal waar Patrick Verolme volledig vrij voor een leeg doel de bal verkeerd raakte en de kopbal langs de verkeerde kant van de paal ging.
De tweede helft gaf Den Bommel nog wat meer druk en moest DJS steeds verder in de verdediging. In de 65e scoorde Patrick Verolme de 2-1 maar deze werd wegens buitenspel afgekeurd.
Even later was het Johnno Bakker die alleen op de doelman af ging maar op het moment van schieten stoot de bal net iets op en zijn schot verdween naast het doel. In de 70e minuut was het wederom Johnno Bakker die de 2-1 had moeten scoren maar zijn lob over de doelman was te hoog en verdween over de lat. Ook Johan Kornet kreeg nog een goede mogelijkheid om Den Bommel op voorsprong te brengen maar zijn inzet werd goed gekeerd door de doelman. DJS probeerde via snelle counters gevaarlijk te worden maar kon geen echte vuist maken. In de 72e minuut leek men wel uit een corner te scoren maar de kopbal werd op de doellijn door Frank Post weggewerkt. In de 83e minuut kwam DJS met tien man, na een 2e gele kaart, te spelen maar Den Bommel kon hier niet meer van profiteren.

Opstelling: Rick Postema, Johan Kornet (80 Thomas Engels), Joris Buijs, Stefan Klink, Leon Breeman, Frank Post, Ruben dos Santos, Patrick Verolme, Wesley Bakker, Johnno Bakker, Jesper vd Hoek (72 Corné op ’t Hof)

Foto's van de wedstrijd klik hier