DJS - Den Bommel 21 september 2019 Terug

De eerste competitiewedstrijd was gelijk de streekderby DJS-Den Bommel.
Den Bommel begon sterk aan de wedstrijd en liet de bal goed rondgaan. De verdediging van de thuisclub had het lastig en moest diverse keren toezien dat de voorwaartsen van Den Bommel met goed combinatiespel diverse kansen kregen om de score te openen. Maar het vizier stond nog niet op scherp, ook verscheen men een aantal keren alleen voor de doelman van de thuisclub maar zonder succes. Het was DJS dat als eerste het net wist te vinden in de 23e min, na een van de spaarzame aanvallen. Niet veel later werd Ruben Rui dos Santos binnen de 16mtr door de doelman onderuit gehaald en Wesley Bakker benutte de strafschop 1-1. Den Bommel kreeg daarna wederom diverse grote kansen om te scoren maar wederom was het DJS dat liet zien hoe het moest, vlak voor rust scoorde het de 2-1. Als de tand bij rust op 1-5 had gestaan had niemand verbaasd geweest, gezien het aantal goede kansen dat Den Bommel onbenut liet.

De tweede helft probeerde Den Bommel zo snel mogelijk weer op gelijke hoogte te komen maar de verdediging van de thuisclub stond nu beter en gaf weinig meer weg. Het was DJS dat de wedstrijd steeds meer naar zich toe trok en liet zien hoe de kansen wel benut moesten worden. Het liep uit naar een voorsprong van 5-1. In de laatste minuut wist Johnno Bakker toch nog de 5-2 te scoren.

Opstelling: Rick Postema, Johan Kornet (60 Thomas Engels), Stefan Klink, Leon Breeman, Joris Buijs (70 Sam Domatilia), Frank Post (80 Dave v Eijmeren), Jesper vd Hoek, Patrick Verolme, Wesley Bakker, Johnno Bakker, Ruben Rui dos Santos Fortes.