Vierpolders - Den Bommel 30 maart 2019 Terug

Den Bommel vergeet te winnen bij Vierpolders.

Den Bommel was er alles aan gelegen om de overwinning van vorige week een goed vervolg te geven, om zodoende afstand te nemen van de onderste regionen. Waar er voldoende mogelijkheden waren om de winst te pakken, was de einduitslag 1-1.

Onder een blauwe hemel met voldoende zon begon Den Bommel scherp aan de wedstrijd. Al binnen 2 minuten werd Wesley Bakker goed vrijgezet voor de keeper. Zijn passeerbeweging werd onderbroken door een overtreding van de doelman en waar heel Den Bommel een strafschop verwachtte durfde de, in het vervolg van de 90 minuten, warrige fluitende leidsman het niet aan om de bal op de stip te leggen. Desondanks bleef Den Bommel het overwicht houden en was het enkel uitkijken voor de lange ballen en het opportunistische spel dat de thuisploeg hanteerde. Het was in het verloop van de eerste helft vooral het verhaal van net niet; na elke goede actie was de voorzet niet goed of de beslissende pass was niet zuiver. Hierdoor bleven echt grote kansen uit. Toch kwam Den Bommel op voorsprong, een vrije trap van Johnno Bakker werd door de muur van richting veranderd waardoor de keeper niet meer in staat was om te pareren, 0-1. Niet veel later kwam Joris Buijs een teenlengte te kort om een voorzet van Johnno Bakker af te ronden. De gastheren zetten net voor rust een keer goed door, maar uitstekend keeperswerk van Rick Postema voorkwam de gelijkmaker.

De tweede helft had bij Vierpolder tot een aantal omzettingen geleidt, maar Den Bommel kreeg de grootste kansen om de wedstrijd in het slot te gooien. Joris Buijs raakte in een 1 op 1 met de keeper de paal, terwijl de doelman in een duel met de opgestoomde Joey Bahnert ook de situatie meester bleef. Als aan één kant de kansen niet worden benut, is het helaas in het voetbal zo dat de goal aan de andere kant wel valt. Onrustig uitverdedigen van de verdediging van Den Bommel leverde balbezit op voor Vierpolder. Met een strakke pass werd de buitenspeler in stelling gebracht en zijn voorzet werd binnengelopen door de spits, 1-1. Waar beide ploegen wel bleven strijden, was er van goed voetbal niet meer sprake. Goede duels werden vaak afgeblazen door de scheidsrechter, terwijl overduidelijke overtredingen niet werden waargenomen. Dit leidde bij beide partijen tot wat irritatie, waardoor de leidsman meermaals besloot hiervoor een gele kaart te trekken.

Op basis van kansen en overwicht had Den Bommel meer verdiend, maar daar moet men dan wel zelf de kansen voor benutten. Volgende week wacht de uitwedstijd tegen Piershil, waar men zeker de punten zal willen ophalen.

Opstelling: Rick Postema, Joey Baherth, Patrick Verolme, Leon Breeman, Jordy Buijs, Jesper vd Hoek(75 Jordan Braafhart), Mees Vroege, Joris Buijs, Johnno Bakker, Wesley Bakker, Ruben Rui dos Santos.