RijnmHgvlSp - De Bommel 08 december 2018 Terug

In de uitwedstrijd tegen RijnmondHgvlSport heeft Den Bommel laten zien dat men het winnen van een wedstrijd toch niet verleerd was. Het werd een verdiende 0-2 overwinning.

Al in de 3e min kwam Den Bommel op voorsprong, een vrije trap net buiten de 16 mtr werd door Patrick Verolme keurig binnen geschoten. Na 5 min nam RHS het spel steeds meer in handen en had Den Bommel het lastig om de vrije man te vinden waardoor het veel balverlies leed. In de 25e min leek de thuisclub op gelijke hoogte te komen maar met een snelle reactie wist doelman Kievit een kopbal net onder de lat tot corner te verwerken. Tot aan de rust gebeurde er voor beide doelen weinig en was de ruststand 0-1.
In de 52e min werd RHS weer gevaarlijk maar het snoeihard schot kwam op de lat.
Daarna trok Den Bommel het spel steeds meer naar zich toe en controleerde het de wedstrijd. In de 60e min een halve volley van Patrick Verolme maar een verdediger kon op de doellijn redding brengen. 10 min was het Wesley Bakker die een poging van afstand waagde maar zijn schot werd met een katachtige reactie van de doelman tot corner verwerkt. In de 76e min kon Jesper vd Hoek alleen op de doelman af gaan maar speelde de bal net iets te ver voor zich uit, de doelman kon redding brengen en de rebound werd door Thomas Engels goed over de doelman naar het doel gekopt maar daar stond nog een verdediger op de lijn om redding te brengen. In de 78e min gooide Den Bommel de wedstrijd op slot door de 0-2 te scoren. Het was Wesley Bakker die een voorzet van Ruben Rui dos Santos netjes binnen tikte.

Opstelling: Sonny Kievit, Jordy Buijs, Patrick Verolme, Leon Breeman (25 Joey Bahnerth), Joris Buijs, Frank Post (70 Thomas Engels), Jesper vd Hoek, Stefan Klink, Ruben Rui dos Santos, Mees Vroege, Wesley Bakker