Binnenmaas - Den Bommel 3-1 20 oktober 2018 Terug

In de lastige uitwedstrijd tegen Binnenmaas is het Den Bommel niet gelukt om voor een verassing te zorgen. De thuisclub won de wedstrijd verdiend met 3-1.
Binnenmaas begon sterk aan de wedstrijd en forceerde binnen 5 min al 4 corners. Den Bommel moest alle zeilen bijzetten om niet direct op achterstand te komen. Het was dan ook een domper voor Binnenmaas dat Den Bommel in de 17e min bij de eerste goede aanval al direct de score opende. Johnno Bakker werd diep gestuurd, hield het hoofd koel en schoot beheerst de 0-1 binnen.
Echter in dezelfde min lag de gelijkmaker al aan de andere kant in het net, een miscommunicatie werd Den Bommel fataal en hier maakte Binnenmaas dankbaar gebruik van, 1-1. In de 31e min werd het leed voor Den Bommel nog erger toen na een verkeerde terugspeelbal een aanvaller van Binnenmaas hier wel raad mee wist en ook doelman kievit omspeelde om simpel de 2-1 binnen te tikken. Vlak voor rust had Den Bommel nog even pech toen na een corner een inzet van Stefan Klink op de kruising belande.
In de 2e helft was het wederom Binnenmaas die het betere van het spel had maar het lukte maar niet om in scoringpositie te komen. In de 63e min schoot men wel nog op de paal. 15 min voor het einde leek Den Bommel op gelijke hoogte te komen, Maurice Bruggeman schoot de bal keurig langs de doelman tegen het net, maar op advies van de grensrechter werd het doelpunt afgekeurd voor buitenspel. Vlak voor het eindsignaal maakte Binnenmaas aan alle twijfel een einde door, na een snelle uitval, de 3-1 op het scorebord te zetten.

Opstelling: Sonny Kievit, Jordan Braafhart (65 Maurice Bruggeman), Patrick Verolme, Stefan Klink, Joris Buijs, Frank Post, Mees Vroege, Jesper vd Hoek, Ruben Rui dos Santos, Wesley Bakker (75 Fabianson Wiel), Johnno Bakker

Voor foto's van de wedstrijd klik hier