vv Pernis - Den Bommel 22 september 2018 Terug

De eerste competitiewedstrijd heeft een gelijkspel opgeleverd in de uitwedstrijd tegen vv Pernis.
Wat kansen betreft had Den Bommel meer verdiend dan de 1-1, maar over de gehele wedstrijd gezien was de 1-1 een terechte uitslag. Beide ploegen begonnen wat afwachtend maar na een kwartiertje werd het steeds meer een leuke wedstrijd voor het publiek.
In de 22e min was het Den Bommel die gevaarlijk werd, het schot van Maurice Bruggeman ging echter rakelings over de lat. Even later was Wesley Bakker dicht bij een doelpunt maar zijn inzet kwam tegen de paal. De thuisclub loerde steeds op mogelijkheden maar kon vooralsnog niet echt gevaarlijk worden. De ruststand was dan ook 0-0.
Direct na het fluitsignaal voor de 2e helft was het Pernis dat gevaarlijk was maar het schot was te slap en was een gemakkelijke prooi voor doelman Kievit. In de 65e was het Den Bommel die als eerste het net wist te vinden. Na een schitterende combinatie, 1x raken, met diverse medespelers was het Patrick Verolme die alleen voor de doelman geen twijfels kende en de bal keurig in de benedenhoek schoot, 0-1. Vijf min later was het de thuisclub die, na wat aarzelingen in de verdediging bij Den Bommel, de gelijkmaker op het scorebord wist te zetten. Beide ploegen probeerde het daarna nog om de winst naar zich toe te trekken maar er werd niet meer gescoord.

Opstelling: Sonny Kievit, Jordan Braafhart, Patrick Verolme, Leon Breeman, Joris Buijs, Stephan Klink, Frank Post, Maurice Bruggeman, Johnno Bakker, Wesley Bakker(80 Mees Vroege), Ruben Rui dos Santos